تکنيک حلقه در فروش بيمه عمر و تشکيل سرمايه

نوروز سال 1390 بر تمامي ايرانيان در تمام جهان مبارک باد

عيدي وبلاگ هنر فروش در سال 1390 به بازديد کنندگان محترم :

يکي از روش هاي موفق در فروش بيمه عمر و تشکيل سرمايه، استفاده از تکنيک حلقه است. در اينجا سعي خواهم داشت اين تکنيک را بیان کنیم و نکاتي که مي تواند در موفيقت شما مؤثر باشند را مرور خواهيم کرد.

همانطور که می داین در فروش بیمه عمر و تشکیل سرمایه مهمترین گام کسب اعتماد مخاطب نسبت به سه عامل ذیل می باشد :

1. فروشنده

2. شرکت بیمه

3. معتبر بودن محصول (در اينجا بيمه عمر و تشکيل سرمايه)

مابقي ماجرا مربوط به اين مطلب مي شود که آيا مخاطب از لحاظ مالي در شرايط مطلوبي قرار دارد و يا اينکه نيازش به بيمه عمر و تشکيل سرمايه را در چه حوزه اي تشخيص بدهيم و … که در آينده به صورت مبسوط در اين خصوص خواهيم نوشت.  شما با استفاده از تکنيک حلقه مي توانيد بلافاصله و با کمترين هزينه و صرف وقت موارد يک تا سه را در مشتري خود ايجاد نماييد.

اساس اين تکنيک بر ايجاد حلقه هايي از مشتريان وفادار تشکيل شده است.

نکته اول اینکه بيمه عمر و تشکيل سرمايه اساسا بيمه ای است که مشتري زماني وارد معامله می شود که سطح بالاي اطمينان به فروشنده در وي ايجاد گردد. نکته دوم اینکه ما اساسا به دوستان، همکاران و فامیل خود بیشترین اعتماد را داریم (توجه داشته باشید که بازاریابان سیستم های شبکه ای از این نکته استفاده می کنند)

لذا اگر شما توانسته باشید در یک فرد سطحی از اعتماد ایجاد کنید که وی از شما بیمه عمر و تشکیل سرمایه بخرد. می توانید از وجود این فرد استفاده نمایید تا دیگر دوستان، همکاران و فامیل های وی نیز با شما و محصول شما آشنا شوند.

نکته سوم : در تجربیاتی که ما داشتیم 90 درصد افرادی که بیمه عمر می خرند حتی پس از گذشت چند سال، باز هم در مورد خرید خود مردد هستند. این افراد زمانی که مشاهده می کنند افراد دیگری از دوستان، همکاران و فامیل خودشان راضی به خرید این محصول شده اند نسبت به خرید خود احساس بهتری می کنند.

با توجه به نکات فوق، مشتریان بیمه عمر و تشکیل سرمایه شما برای شما حکم یک معدن طلا را بازی خواهند می کنند:

تکنیک حلقه :

گام اول : با مشتریان قبلی بیمه عمر و تشکیل سرمایه خود تماس بگیرید و ضمن بررسي رضايت آنها از خدمات شرکت بيمه شما، در خصوص هرگونه مشکل احتمالي مشتري در خصوص بيمه ارائه شده پاسخگو باشيد.

گام دوم : پس از اطمينان از رضايت مشتري و تجدید ارتباط، از وي بخواهيد حداقل دو نفر را که می توانند مشابه وی از مزایا و خدمات این نوع بیمه بهره مند شوند را به شما معرفی کند : (در بعضی موارد امکان دارد وی لیستی از افراد را در اختیار شما بگذارد، ولي شما حداقل بر گرفتن اطلاعات دو نفر پافشاری نمایید)  در تجربیات ما 85درصد مشتریان قبلی دو نفر را معرفی کرده اند ! افرادی که کسی را معرفی نکرده اند به نوعی از خدمات ارائه شده به آنها ناراضی بوده اند یا اینکه تحت فشار فروشنده خرید را انجام داده اند.

گام سوم : با اشخاص ثالثی که توسط مشتریان شما معرفی شده اند تماس بگیرید. به آنها بگوئید که به توصیه دوستشان/فامیلشان با آنها تماس گرفته اید و مشخصات آنها را توسط دوست/فامیل به شما ارائه شده است. سعی کنید در مورد جزئیات محصول خود توضیحات کاملی را ارائه نکنید، بلکه تلاش شما باید این باشد که از وی برای یک جلسه خصوصی وقت بگیرید. مزایای کلی محصول را در صورت نیاز در پشت تلفن توضیح دهید ولی وارد جزئیات به هیچ وجه نشوید.

گام  چهارم : با مشتری احتمالی (شخص ثالث) قرار ملاقات ست کنید. در این ملاقات اگر بتوانید مشتری اولیه را نیز راضی کنید که حضور داشته باشد بسیار عالی خواهد بود.

گام پنجم : خودتان ، شرکت تان و محصولتان را به مشتری معرفی نمایید : در طول فرآیند فروش حضوری از مثال هایی در خصوص دوست وی/فامیل وی استفاده نمایید : توجه داشته باشید در 90 درصد موارد مشتری جدید شما محصولی مشابه مشخصات محصول مشتری اول خریداری خواهد کرد.

گام ششم : پایان ! به شما قول می دهم از هر مشتری راضی بیمه عمر و تشکیل سرمایه شما لااقل یک مشتری جدید را به صورت حلقه ای به جمع مشتریان خود اضافه خواهید کرد.

نکاتی دیگری در خصوص تکنیک حلقه وجود دارد که در مجال بعدی در اختیار بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

مهدي محمدي جلالي

بهار 1390

Advertisements

2 responses to this post.

  1. جالب بود مرسی از مطالب مفیدتون خسته نباشید

    پاسخ

  2. عالی بود.درمورد محصولات و خدمات دیگر هم بنویسید.مهسا.

    پاسخ

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: